راهنمایی و آموزش1401-10-17T15:56:26+03:30

آموزش‌های عمومی

آموزش‌های مربوط به اتاق

آموزش‌های مربوط به مدیریت کاربران

آموزش‌های مربوط به جلسات

آموزش‌های مربوط به امکانات

سوالات متداول

آیا برای دسترسی به فیلترشکن نیاز است؟1401-10-10T16:35:01+03:30

خیر

شما با دسترسی به اینترنت داخلی می‌توانید به راحتی از امکانات کلاس مجازی استفاده کنید.

آیا برای استفاده اولیه یا آزمایشی به پرداخت مبلغی نیاز است؟1401-10-12T11:59:45+03:30

خیر 

استفاده از این برنامه در ۱۴ روز ابتدایی کاملا رایگان است.

آیا برای اتصال به این برنامه نیاز به نصب برنامه است؟1401-10-14T12:05:37+03:30

خیر 

فقط با استفاده از لینک به‌راحتی وارد کلاس می‌شوید و می‎‌توانید از تمامی امکانات استفاده کنید.

آیا برای دسترسی به برنامه تفاوتی به نصب روی کامپیوتر یا تلفن همراه وجود دارد و ممکن است کلاس باز نشود؟1401-10-14T12:05:16+03:30

خیر 

هیچ نیازی به نصب برنامه بر روی دستگاه نیست. مورد قابل توجه این است که شما می‌توانید با ساده‌ترین روش از طریق مرورگرهای اینترنت به‌راحتی کلاس‌های آنلاین خود را و بدون کوچک ترین باگ یا تداخلی با گوشی تلفن و یا کامپیوتر برگزار کنید.

برای برگزاری کلاس آنلاین چه امکاناتی لازم است؟1401-10-17T16:21:32+03:30
    اینترنت مناسب

مهم ترین عامل در کیفیت کلاس شما اینترنت با سرعت مناسب و پایدار است.

برای بررسی سرعت واقعی اینترنت خود می‌توانید از سایت www.speedtest.net استفاده نمایید.

    دستگاه مناسب

کاملا تحت وب بودن میتینگز باعث شده است که نیاز به نصب هیچ برنامه‌ای نباشد و تفاوتی برای استفاده از آن بر روی دستگاه‌های مختلف وجود نداشته باشد ولی با توجه به تفاوت در ابعاد صفحه نمایش دستگاه‌های مختلف بهتر است باتوجه با محتوای آموزشی خود دستگاه مناسب انتخاب کنید تا حین ارائه مشکلی پیش نیاید.

    مرورگر

استفاده از نسخه بروز شده یکی از مرورگرهای کروم، فایرفاکس، اپرا یا سافاری(برای سیستم‌عامل iOS) برای برگزاری کلاس و امکانات میتینگز مناسب‌ است. پیشنهاد ما کروم است.

    وبکم (درصورتی که جلسه یا کلاس آنلاینتان نیاز داشته باشد)

درصورتی که نیاز به ارتباط تصویری دارید باید از کار کردن وبکم دستگاه و دسترسی تنظیمات مرورگر به وبکم مطمئن شوید تا حین برگزاری کلاس مشکلی به وجود نیاید. برای ارتباط تصویری با وضوح بالا می‌توانید از وبکم جانبی استفاده نمایید البته کاربران حاضر در کلاس شما نیز به اینترنت پرسرعت‌تری برای دریافت تصویر نیازدارند.

    میکروفون

در صورت استفاده از لپ تاپ نیازی به تهیه میکروفون یا هدست نمی باشد و می توان از میکروفون داخلی لپ تاپ استفاده نمود. اما در صورت استفاده از رایانه رومیزی می بایست هدست یا میکروفون رومیزی تهیه نمایید. ضمنا از دسترسی مرورگر به میکروفون دستگاه مطمئن شوید.

    قلم نوری (درصورتی که جلسه یا کلاس آنلاینتان نیاز داشته باشد)

برای استفاده مناسب از امکان وایت برد داخل کلاس اساتید یا مدیران جلسه نیاز به استفاده از قلم نوری دارند تا محتوا نوشتاری با کیفیت مناسب و خوانا برای شرکت کنندگان نمایش داده شود.

آیا برای ورود به جلسات یا کلاس‌ها نیاز به ثبت نام یا شماره است؟1401-10-14T12:24:46+03:30

خیر 

میتینگز هیچ اطلاعاتی از شرکت‌کنندگان نمی‌خواهد و درصورت نیاز به وارد کردن شماره یا ایمیل صرفا درخواست برگزارکننده می‌باشد.

آیا سامانه میتینگز دسترسی به وبکم ما خواهد داشت؟1401-10-14T12:36:23+03:30

خیر 

همان طور که گفته شد در کمال امنیت می‌توانید وارد کلاس یا جلسه شوید. در صورت تمایل فقط خود شما مجاز به روشن و خاموش کردن میکروفون، وبکم و…. هستید.

دسترسی به محتوا و اطلاعات پس از اتمام کلاس چگونه است؟1401-10-14T13:18:00+03:30

پس از اتمام کلاس فقط در صورتی دسترسی وجود دارد که برگزار کننده کلاس را ضبط کرده باشد.

سامانه فقط به بازه زمانی و تعداد افراد شرکت کننده و زمان حضور آن‌ها دسترسی دارد.

امکان بارگذاری چه فایل‌هایی وجود دارد؟1401-10-14T13:11:50+03:30

محدودیت فایل وجود ندارد و برگزارکننده می‌تواند فایل‌هایی نظیر Word ،PowerPoint، PDF، ویدئو و تصویر بارگذاری کند البته پیشنهاد ما برای فایل‌های متنی pdf است چرا که بهم ریختگی در این نوع فایل‌ها به‌وجود نمی‌آید.

آبیا امکان شیر اسکرین صرفا مختص مدرس است؟1401-10-14T13:03:07+03:30

خیر

با دسترسی دادن توسط مدرس، شرکت کنندگان به راحتی می‌توانند از امکانات ارائه دهنده بهره‌مند شوند.

آیا در این پلتفرم امکان ثبت نظرسنجی وجود دارد؟1401-10-14T13:07:00+03:30

بله

در این پلتفرم امکان ثبت نظرسنجی برای برسی مطالب و رای‌گیری در ارتباط با محتوای کلاس و یا جلسات وجود دارد.

تفاوت بین کلاس‌ها یا جلسات عمومی و خصوصی در چیست؟1401-10-14T13:09:25+03:30

در جلسات عمومی، یک لینک عمومی وجود دارد که با اشتراک گذاری آن تمامی افراد می‌توانند وارد لینک شوند ولی در جلسات خصوصی لازم است لیست شرکت کنندگان در سیستم ثبت شود و برای هر فرد لینک بخصوصی ایجاد می‌شود.

آیا می‌توان تب مرورگر به اشتراک گذاشت؟1401-10-14T13:15:17+03:30

بله

پس از اشتراک گذاری صفحه پنجره‌ای باز می‌شود که از ارائه دهنده می‌خواهد نوع صفحه‌ای که قرار است به اشتراک گذاشته شود را انتخاب کند، ارائه دهنده می‌تواند یک تب فعال مرورگر را انتخاب کند.

چرا میکروفون فعال نمی‌شود؟1401-10-14T13:29:06+03:30

دلایل متفاوتی وجود دارد. در ابتدا مطمئن شوید برگزارکننده میکروفون شما را فعال کرده باشد. سپس بار اولی که وارد صفحه می‌شوید مرورگر از شما اجازه دسترسی به میکروفون دستگاه را می‌خواهد که باید گزینه “Allow” را انتخاب کنید؛ در صورتی که بر روی گزینه‌ “Deny” و یا “Block” کلیک کنید امکان استفاده از میکروفون را نخواهید داشت و باید وارد تنظیمات مرورگر شده و به گزینه “Allow” تغییرش بدهید. همچنین ممکن است مشکل سخت افزاری وجود داشته باشد.

ضمنا توصیه ما استفاده از هدست یا هنذفری برای فعال کردن میکروفون و صحبت در کلاس/جلسه آنلاین می‌باشد.

چرا وبکم (دوربین) فعال نمی‌شود؟1401-10-14T13:31:09+03:30

دلایل متفاوتی وجود دارد. در ابتدا مطمئن شوید برگزارکننده دسترسی به دوربین را برای شما فعال کرده باشد. سپس بار اولی که وارد صفحه می‌شوید مرورگر از شما اجازه دسترسی به میکروفون دستگاه را می‌خواهد که باید گزینه “Allow” را انتخاب کنید؛ در صورتی که بر روی گزینه‌ “Deny” و یا “Block” کلیک کنید امکان استفاده از میکروفون را نخواهید داشت و باید وارد تنظیمات مرورگر شده و به گزینه “Allow” تغییرش بدهید. همچنین ممکن است مشکل سخت افزاری وجود داشته باشد.

عنوان

Go to Top